دریچه کامپوزیت، از ترکیب مواد و رزین-های پلیمری و مواد شیمیایی دیگر حاصل می شود. با پیشرفت علم و فناوری مواد و با توجه به مشکلاتی که دریچه های از جنس های فی و . اعم از خورندگی و سرقت و شکستن دریچه ها، زنگ زدایی، پوسیدگی، قابل بازیافت بودن مواد دریچه ها داشتند ، دریچه های کامپوزیت به تدریج در بین استفاده کنندگان محبوبیت پیدا کرده است.
محبوبیت و تمایل به جایگزین شدن دریچه منهول کامپوزیتی با دریچه های فی، به دلیل کاهش هزینه های ناشی از سرقت دریچه های چدنی، مقاومت شیمیایی، مقاومت مکانیکی و هیدرولیکی بالا ، زیبایی ظاهری(امکان تولید در رنگ های مختلف)، مقاومت در برابر گازهای خورنده فاضلاب و عدم فرسایش در حال افزایش است.
بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است و از سه جزء اصلی سیمان، آب و سنگدانه (شن و ماسه) تشکیل میشود. دریچه منهول بتنی ، نوعی دیگر از پر کاربرد ترین انواع دریچه می باشد. این دریچه ها نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.
دریچههای بتنی ، به دلیل گرانی و آمار بالای سرقت دریچههای چدنی ساخته شدهاند. از طرف دیگرمقاومت دریچه های بتنی نسبت به دریچه های از جنس چدن پایین تر می باشد به همین دلیل برای ساخت دریچه های از جنس چدن به ناچار باید ضخامت بیشتری برای آنها در نظر گرفت که این خود باعث افزایش وزن دریچه های بتنی می شود.
قیمت دریچه منهول با توجه به اندازه و ابعاد و بار ترافیکی که روی دریچه منهول خواهد آمد قابل برآورد می باشد.
دریچه های کامپوزیت طبق استاندارد BS-124 تولید و طبق کلاس های مختلف در چند دسته قرار میگیرند:
کلاس A15با قابلیت تحمل وزن 1.5 تن
کلاس B125با قابلیت تحمل وزن 12.5 تن
کلاس C250با قابلیت تحمل وزن 25 تن
کلاسD400با قابلیت تحمل وزن 40 تن
کلاسE600با قابلیت تحمل وزن 60 تن
کلاسF900با قابلیت تحمل وزن 90 تن